söndag 20 juni 2010

fotbollstokig sjukling

Håret blev sådär alltså. Dom är ju inga Maxim-are där på Toni & Guy Essensuals i Swiss Cottage. Men men, håret är lent i alla fall, och skönt att blir av med allt svinto. Jag får se hur det blir när jag fixar till 'et själv.

Vi var iväg på grillning hos en av Chris jobbarkompisar igår också, trevligt värre. Men med en underlig smärta i kroppen, hackande tänder och en panna det gick att bränna sig på kände jag att någonting lurt var på gång. Vi skyndade vidare på spelning med Starseed och Senser och jag frös iklädd dubbla tröjor och Chris skinnjacka i en lokal fullpackad med rockande hårdrockare. Jag fick med mig Chris därifrån efter halva Senser, och sov hela vägen hem på tunnelbanan. Idag har det varit Panedol var fjärde timma, té, vatten och vingummin. Jag låg i sängen till två, såg Nya Zeeland dra lika med Italien klockan tre och såg en Brasilians Kaka vara stroppig klockan sju. Heja Svennis och Ivory Coast sa jag, nehedu sa Kaka och satte fularmbåge i magen på sin motståndare, fick rött kort och gick av planen med ett fult smil på läpparna. Pfft. För hundratusentals kronor i veckan ska man väl kunna vara mer proffesionell än så, kan jag tycka.

Ja, det är kul att det är en sport på tv jag faktiskt kan förstå. Skönt som omväxling mot all komplicerad rugby och cricket. Jag gillar fotboll. Jag blir alldeles skrikig och till mig och insatt och frustrerad och nördig. Det är roligt, faktiskt. Jag gillar fotbolls-VM. Där, nu var det sagt. Pyttsan.

1 kommentar:

  1. Jag visste det, du gillar fotboll. Det är bara en tidsfråga innan du kommer ut som Arsenal-fan. Ha det bäst!

    SvaraRadera