torsdag 24 juni 2010

fabbo doktorn-besök

Du har hög feber, sa doktorn, fast på engelska. No shit, sa jag, fast inte med dom orden. 38,7 hade jag, sa han. Han klämde på min mage och kollade mig i halsen och lyssnade på mina lungor och tog mitt blodtryck och tog urinprov och tre rör blod. Så jag blev alldeles platt, så mycket blod tog han! Sen sa han att det var märkligt att jag bara hade feber, inte ens snorig är jag. Mycket märkligt sa jag tillbaks, fast på engelska. Sen fick jag ett recept på nån antibiotika som jag ska äta en vecka och imorrn kommer resultatet på blodproverna.

Jo sa förut att folk dog i influensa för att dom bäddade ner sig alldeles för varmt och därmed höll febern uppe. Så inatt sover jag med bara lakan. Inte ska jag väl kola av lite feber, tänker jag. Man är väl tuffare än så. Man är väl viking. Eller nåt. Hrrm.

Jag hoppas på att få sova hela natten, men lite hoppas jag också att jag kan vara lite sjuk imorrn också. Jag började se på True Blood idag. nämligen. Bara två första avsnitten änsålänge, men so far so good. En sjukdag till kan jag väl få ta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar