onsdag 9 juni 2010

för att jag är en härmapa

Carro gjorde en såndär fylla-i-grej på sin sida och då var jag också tvungen. Hon gjorde en spellista med bara Robbies bästa igår. Den ska jag lyssna på när jag får ensamtid och kan ligga i sängen och titta upp i taket. Det blir fint.

Hur är du som vän tror du själv? - Jag tror att jag är omtänksam, och jag tror att jag säger rätt ofta hur mycket jag tycker om mina vänner och hur mycket dom betyder för mig. Rätt ofta är inte tillräckligt, dock. Det tåls att sägas varje dag, såntdär.

Hur gillar du att umgås – i gäng flera stycken eller one to one? - One to one helst och oftast, men jag kan verkligen sakna grupphänget med Carro och pojkarna.
Välj två av dina nära vänner och berätta om hur du lärde känna dem?
- Med risk att låta som någonting som hakat upp sig så måste jag skriva nästan som Carro fast lite tvärt om. Vi träffades på teaterskolan och jag tyckte att hon var tuffast i världen för hon hade kortklippt superblondt hår och tuffa kläder med dödskallar och sånt. Sen bjöd hon mig på sin femtonårsfest genom att ge mig en lapp och en handritat karta i köket på teatern. Vi var på Förola och jag gjorde allt för att impa med min present. Den var inslagen i bilder på Paul Tilly som jag hittat i någon tidning och innehöll en tischa med ett kvinnotecken på och annat småpryttel.
- Therese började i min klass när vi var åtta. Jag minns att hon bodde på samma gård som min dagmamma och jag gick hem till henne för att leka med hennes Barbie-hus. Jag minns att hon gick över lekparken med en pajform och jag frågade vad det var i. "Morotskaka" sa hon. Äckligt, tänkte jag då. Little did I know...

Vad bråkar du oftast om med dina vänner? - Det känns inte så nödvändigt att bråka.
Vad brukar du oftast göra med dina vänner? - Prata. Fika och prata. Skratta och se på någon bra serie om man har tur. Men mest pratar vi.

Hur enkelt släpper du in nya bekantskaper i ditt liv? - Bekantskaper släpper jag in lätt men vänner vetihundan. Det tar nog ett tag innan vi blir vänner på riktigt.

Säg en svensk kändis du skulle vilja vara vän med och varför? - Just nu skulle jag nog, fånigt nog vilja vara vän med Sandra Beijer. Mest för att hon och hennes vänner är så himla stiliga hela tiden, och för att det vore super att gå på alla fantastiska fester hon går på.

Vem var din allra första vän (som du minns)? Sofia bodde på min gata och vi gick hos samma dagmamma. Hennes storebror var bästis med min storebror och våra föräldrar var kompisar och vi åkte och tältade ihop på somrarna. Helt perfa liksom.

Vem av dina vänner har du känt allra längst?- Det är nog Jessica som jag fortfarande har kvar. Vi gick i samma klass från ettan till nian och fortsatte i parallellklasser på gymnasiet.

Hur många bästa vänner har du?- Jag känner mig jäkligt lyckligt lottad som kan säga att jag har tre.
Vad brukar du och dina vänner prata om oftast (i procent)? - 40% relationer, 20% personlig utveckling/insikt, 20% skola/jobb, 10% bakning/mat och 10% skvaller.

Vad är det värsta en vän gjort mot dig? - Det jag kommer att tänka på är att jag hade ett par bekanta en gång i tiden som tyckte att det var passande att tycka och tänka om hur jag levde mitt liv och vilka val jag gjorde. Just vid den tiden och i det skedet var det hemskt jobbigt att folk jag knappt kände skulle ha åsikter, och dessutom uttrycka det till mig.

Vem av dina vänner vet mest om dig? - Carro och Zäta.

Har du några killkompisar? - Ja, och jag saknar dom jättemycket.

Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän? - Omtänksamhet och medkänsla.

Tycker du det är viktigt att vänner är superärliga mot varandra? (typ någon frågar: tycker du att de här skorna är fina?) - "Du måste ju kunna ta kritik" säger folk. Jag har skitsvårt för det, men jag jobbar på det. Klart man ska vara ärlig, men ibland är gränsen hårfin mellan ärlighet och elakhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar