onsdag 9 juni 2010

esmeralda får inte gå på festival

Jag tog lite skada ändå av mitt lajvande. Jag gjorde det bara en gång, men jag umgick desto mer med rollspelande folk en gång i tiden, och det skadade mig. Jag och Chris såg Robin Hood igår, och antingen var sömmerskan jäkligt bra på att sy rakt och jämt för hand, eller så var det helt enkelt sytt på maskin. Skadat, tänker jag, när man inte kan se på en film på bio utan att se sånt. Hyfsad var den i alla fall, filmen. Jag har alltid tänkt att Cate Blanchett är riktigt oattraktiv för att vara leading lady i Hollywood, men i den här filmen är hon fan snygg. Russell Crowe, han är mest bara gammal. Och den nya kungen hade kunnat spelas av Russell Brand, tänkte jag. Då hade filmen blivit mer intressant.

Engångskameror till helgen ska inhandlas idag tror jag bestämt. Min Nikon får inte hänga med på sådana här tillställningar, och eftersom ekonomin inte riktigt tillåter mig att köpa en kompakt digitalkamera får jag nöja mig med engångs och kanske fota bilderna för att lägga upp dom här. På fredag åker vi på vår festival. Vi har köpt tält, sovsäckar och madrass - vi är redo sånär som gummistövlar. Vi hoppas på fint väder helt enkelt.

Godmorgon, förresten. Nu ska jag till jobbet och klippa och klistra i InDesign. Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar