måndag 16 november 2009

snöbollar, pannkakor och två skedar i samma skål

Jag vill fika på Mekka. Jag vill dricka Peroni på Tellus. Jag vill lyssna på svinhög dålig musik på Rockbaren. Jag vill dricka thé och laktosig latte på Coffeehouse. Jag vill möta vänner på stadshustrappan för att gå genom hela staden på en kvart. Jag vill kasta snöbollar och åka pulka på vallarna. Jag vill dricka varm choklad med grädde på Hellmans. Jag vill äta pannkakor till lunch och middag och fika. Jag vill äta världens största chokladbollar och jag vill köpa t-shirts med tryck på HM. Jag vill handla vantar och halsdukar och vinterskor och mössor och armband, bara för att det är billigt, och kul att gå med påsar. Jag vill hyra film och köpa lösgodis, krypa upp i någon säng under en filt och sitta nära och äta glass ur samma skål fast med två skedar.

Fast egentligen spelar ingenting av detdär någon roll. Jag vill bara träffa er. Allihopa. Jag saknar er.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag räknat och det är faktiskt bara 38 dagar kvar. vi räknar ned. Och vet du vad, vi räknar fort. Jävligt fort. Som raketer och smällare och typ rallybilar med eld där bak.
    Hör du det? Förbannat jävla skitfort.

    SvaraRadera
  2. Även din elaka morbror ?

    SvaraRadera
  3. Och så ja, hon som står ut med din elaka morbror!!!!! Du det ösregnar faktiskt här så dina snöbollar får du allt be någon tillverka innan du kommer hem och lägga i frysen...... Blir du hemma länge över julen? Jag vill ha många julklappar från London och ingen under 2000 spänn göre sig besvär.............Stor kram från Jönåkersbon med den elaka morbroder som sällskap.

    SvaraRadera