tisdag 3 november 2009

helgen som gått

Imorse åkte vi tunnelbanan tillsammans, Jessica med sin stora ryggsäck och jag var framtung. Det kändes som att min bröstkorg var större än vanligt, det var jobbigt se henne gå av på Baker Street. Det har vart en fin helg, den bästa av helger, och jag ville inte se den ta slut. Vi har haft det bra, hon och jag. Pratat skit och suttit tysta och sett på teve, druckit vin och ätit god mat, ätit alldeles för mycket choklad och umgåtts. Fint.

Casa Blue, stammishaket på Brick Lane dit Carro tog alla sina besökare, och dit jag nu tar alla mina. Det är så bra. Man kan inte tycka annat än bra om det stället, med sina mix platters, sunkiga soffor och fantastiska mysbelysning. Att insupa stämningen där med någon man tycker om är bäst. Det var dit Carro tog mig, tillsammans med Samantha dendär vinterdagen för flera år sedan när jag hälsade på henne ett dygn. Det var där det slog gnistor om mig och Chris den där kvällen i mars. Det var där jag och Jessica spenderade vår fredagkväll.

I lördags åkte vi till Kilburn, gick runt på Primark och åt smaklös pasta på ett italienskt ställe. Spenderade kvällen framför teven med Scott och Jo, sjöng karaoke till åttiotalshits och åt grönsaker med dipp. I söndags åkte vi som sagt till Camden, och igår kväll åt vi middag och pratade framtid på en restaurang i Covent Garden.

Imorse åkte hon hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar