onsdag 18 november 2009

något så fantastiskt som drömmar

Jag var hemma från jobbet idag. Igårkväll kände jag att nej, jag förtjänar att vara hemma en dag, och så ringde jag och sjukanmälde mig imorse. Min kropp gav mig en anledning, ont i magen och blod på lakanen kände jag var en rimlig ursäkt att stanna hemma. Så himla skönt, sovmorgon mitt i veckan och sitta i soffan och ta det lugnt hela dagen.

Och vilken inspiration jag fick sen! Det var så värt att skolka en dag, för den fantastiska känslan. Jag började kolla upp kurser här i London, skådespeleri och sånt, och hittade underbara saker. En treåring skådespelarutbildning, på ett universitet här. Den kursen börjar dock inte förrän i oktober, och kostar en hel del pengar, men tills den börjar finns annat att göra. En kvällskurs i audition-teknik, bland annat. Den ska jag söka till i första hand, och sen till den stora, fabulösa skådiskursen.

Jag förstår att det är svårt att komma in, men jag tror att om jag tar den förberedande audition-kursen kommer jag att vara förberedd på vad som komma skall. Man kan inte mer än hoppas och tro på sig själv, och om det verkligen är något jag vill så kommer det gå vägen. Ååh, vad jag önskar att det ska gå vägen!

Så, håll alla tummar och tår ni får tag i för min skull, så ska jag försöka hålla i den här drömmen och försöka förverkliga den. För ärligt talat har jag aldrig trott att jag skulle kunna spela teater på riktigt. Däremot har jag insett att det är himla onödigt att slösa csn-pengar på någonting man inte vill plugga, och genomlida år med att plugga nånting man inte är intresserad av. Ska jag spendera tiotusentals kronor, då ska det vara på någonting jag verkligen vill göra. Man ska förverkliga sina drömmar.

Can I get a HEEEEEEEEEECK YEAH!?

3 kommentarer: