söndag 8 november 2009

paj-söndag

Fy bövelens vad tråkigt det är att helgerna går så fort. Man hinner inte både ha roligt, sova ikapp veckans förlorade timmar och ta det lugnt framför teven. Man måste välja, och varje helg ångrar man sina val litegrann. Men det var en fin helg ändå. Vi gillar helger, på det här stället. Fredagskvällen spenderades med Jo på en pub nära mitt jobb - samma pub jag, mamas bf och hans vänner gick till när de var här för några veckor sedan. Den puben betyder otur för mig. Jag tror att dom häller någonting i ölen, eller gör så att den tar slut för fort och tvingar en att köpa mer, men jag lyckades dricka för mycket igen. Eller, tre öl blev det, vilket jag inte tycker är någon överdrift. Men det där med after work, det fungerar helt enkelt inte för mig. Det är smart att äta innan man dricker alkohol. Folk verkar inte göra det här, i alla fall inte på fredagar. Fredagar och den puben är mina fiender!

Igår tog jag en promenad till Sainsburys och handlade lite mat, och göttligheter. Satsumas i mängder, laktosfri yoghurt och - OCH - vegetarisk smörgåsskinka. Fruktansvärt onödigt och en egentligen väldigt fånig uppfinning, men efter år av avhållsamhet från skinka på smörgåsen var detta en himmelsk upplevelse. Väl hemma fick jag frågan om det kanske skulle vara smartare, och mindre fånigt, att bara äta vanlig skinka när man fick lust till det. Jag säger inte att jag inte håller med. Men vegetarisk skinka. Mumma, minsann.

Det blev korv med mos till lunch, och oj oj oj, det finns inte mycket som går upp mot hemmagjort potatismos. Massor med smör och peppar och åh, det är fina grejer det. Så korv, mos och smörstekta champinjoner blev grunden till vår utekväll långt hemifrån. Jag och Jo mötte upp hennes kompis Claire på en pub på andra sidan stan för att se på rugby och snacka skit. Det var nya zeeländska All Blacks som mötte Wales, och alla var väldigt exhalterade. Jag försöker fortfarande förstå reglerna, så jag var mest förvirrad, men applåderade och tjoade med de andra när Nya Zeeland vann.

Idag bakade jag hallon- och blåbärspaj, och sitter fortfarande iklädd pyjamas på soffan. Ikväll blir det nog paj igen, men med svamp och lök i. Mumsfillibabba!

Om fem dagar kommer min mamma! WIIIIE!

1 kommentar:

  1. Walkabout i Shepherds Bush kanske? Annars är det ett uteställe-tips

    SvaraRadera