torsdag 12 november 2009

sju månader isär

Igår firade jag och Chris åtta månader. Vi pratade lite på msn, som vanligt, sen var klockan för mycket hos honom så han gick och la sig. I sin säng. I Sydafrika. Jag satt i vardagsrummet i Willesden Green i London, drack fjortontusen koppar jordgubbsthé och tittade på Harry Potter & Fenixordern. Det var mysigt ändå, men ensamt. Åtta månader har gått så fort. 20 dagar ihop, mer än sju månade isär.

Jag var på Homebase efter jobbet igår. Det är lite som Coop Forum, fast utan maten. Krukor och växter och lampor och färg och lister och städprylar och - ljus. Doftljus och värmeljus och ljusstakar och blockljusfat köpte jag, och myste till rummet som tusan. Och det luktar himla fint där inne. Nästan precis som mina doftljus i lägenheten luktade. Åh.

IMORGON KOMMER MIN MAMA!

1 kommentar:

  1. en stor kram till dig. hoppas du och din mama får världens bästa dagar tillsammans.

    jag finns på skype ikväll, om du orkar och vill :)

    SvaraRadera