fredag 30 oktober 2009

en tjockis på café

Igår sa min arbetskamrat att jag 'verligen gått upp i vikt' sen jag började jobba på mitt jobb. Hon sa det inte bara till mig, utan inför kunder, och sökte medhåll från de andra tjejerna. 'Det är inte bara jag som ser det, alla har lagt märke till det!', sa hon.

På måndag ska jag byta café, samma kedja, men ett annat ställe. Kommer vara på mitt café två timmar på morgonen, och sen gå till det andra. Det blir skönt med miljöbyte, känner jag. Särskilt efter igår.

Jessica är här, det är finast i världen. Ikväll ska vi ut och käka middag någonstans i London. På någon fin restaruang med dunkelt ljus ska vi sitta och snacka skit, och sen ska vi fortsätta med det långt in på småtimmarna när vi kommit hem till Willesden Green. Det är tur att någon är fin, nu när jag blivit så fruktansvärt tjock.

Vissa människor är bra elaka.

4 kommentarer:

  1. får britter verkligen säga så? Efter vad jag har lärt mig av du är vad du äter så är de inte riktigt berättigade till det. FY VAD FULT!

    SvaraRadera
  2. :O inte okej. jävla idiot.

    SvaraRadera
  3. Hm, det där hände ju mig ett flertal ggr under mitt jobb mer. En del av mig känner "Ja, det har jag ju blivit", men den andra vill bara gråta och säga "får man verkligen säga så?". Och svaret är nej. Man -får- inte säga så.
    Jag fick kommentaren "Är du med barn, Emelina? Du har blivit så himla tjock den senaste tiden", och en annan var "Du har lagt på dig litet, va? Det märks".
    Jag blir så himla ledsen, och nu, igenom din upplevelse, säker på att de säger sådant i London. Vilka jävla asses.

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt korkad kommentar värdigt en intrighora av högsta rang. Passa på att återgälda tjänsten om du passerar cafét någon gång i framtiden.

    SvaraRadera