torsdag 22 oktober 2009

ibland vill man ha lite lugn och ro

Någonting gjorde mig väldigt trött idag. Jag är hemma tidigt, men tröttare än andra dagar. Kanske var det det halva glaset vin jag drack till min skaldjurspasta igår, kanske beror det på att det är mitten på mensveckan, kanske beror det på att jag stressade från jobbet till mitt NI-möte, kanske beror det på att jag stressade på jobbet. Kanske beror det på att jag känner mig besviken. Jag tror att det är så jag kan identifiera den här känslan, även om jag inte vet säkert om jag har rätt. Managern på mitt jobb drog en av tjejerna åt sidan under lunchen idag, och sa Look in the mirror, what is wrong with you?! What did you take?! You can't let the customers see you like this, go away!!

Kanske hade hon tagit nånting, kanske var hon bara trött, kanske hade hon inte ätit, kanske gjorde hon sig bara fånig. Jag har försökt gå igenom om hon var konstig på förmiddagen, men jag kan inte komma på något särskilt. Jag var tvungen att gå från jobbet tidigare, för att inte för andra gången missa mitt möte, så jag lämnade stället i kaos. Det var tallrikar överallt, mackor beställdes hit och dit och det ropades om latte och cappucino to take away please! men jag var tvungen att gå. Kanske får jag veta vad som hände med den tjejen imorgon, kanske ser jag henne inte på jobbet igen. Kanske kommer hon tillbaka och alla håller masken.

Mitt NI-möte gick bra i alla fall, tror jag. Mitt resultat kommer om två till fyra veckor. Jag är ju världssämst på att ljuga, så det var tur att hon inte ställde så många följdfrågor när jag sa att jag fortfarande sökte jobb. Vi får se, det borde gå vägen tycker jag.

Efter mötet kände jag att jag behövde lite tid för mig själv, såndär ensamtid som jag hade när jag var här och hälsade på i mars. Jag gick till närmsta Starbucks, köpte mig en liten kaka och en soya-cappuccino och satte mig på en stol vid fönstret för att läsa min bok. Jag vet inte hur länge jag satt där, kanske en halvtimma, kanske en timma, men när kaffet var slut reste jag mig och gick till HM. Köpte en fin vit stickad klänning, ett par grå leggings, ett turkost linne och ett par grå fingervantar. Använde mitt kort, med kod, första gången, och köpet gick igenom.

Sen var jag så trött att jag åkte hem. Med alla byten och resor fram och tillbaka har jag spenderat 7 pund på resor idag, om inte mer. Det är mycket, det.

När man fått skriva av sig blir man litet piggare, tänkte jag. Eller också är det godiset, och den låga blodsockernivån var det som gjorde mig trött.

1 kommentar:

  1. klappar på fina röda håret. på finaste dig. dröm sött inatt.

    SvaraRadera