söndag 18 oktober 2009

1,2 kg svenskt lösgodis på 48 timmar

Allting går så fort när man är ledig. Även om man inte gör någonting, som igår då jag spenderade dagen på soffan med min enorma påse med lösgodis. Tiden går fort ändå. Helgerna flyger förbi och sen kommer ännu en vecka av jobb. Jag vill vara lite ledig, ett längre tag så man hinner både göra ingenting och göra allt det man borde, och vill. Och jag vill att tunnelbanan ska fungera. Anledningen till att jag aldrig tar mig någonstans eller gör någonting är på grund av den nedrans tunnelbanan, som aldrig fungerar på helgerna. Inte förrän efter jul. Jag ska försöka våga mig på att åka buss idag. Någonting måste man faktiskt göra, när det är helg och man är ledig. Man måste använda sin tid. Jag måste köpa jobbskor.

Jag har mitt möte om National Insurance Number den 22a, men jag vet fortfarande inte om jag borde gå. Om jag går dit och säger att jag jobbar på mitt jobb, då kommer dom vilja att jag betalar skatt, och att mitt jobb betalar arbetsgivaravgifter och sånt. Det vill vi ju inte. Inte så länge jag jobbar där, och hemskt gärna vill få ut mina 6 pund i timman. Så jag vet inte. Om jag vill söka andra jobb så är det hemskt bra att ha, däremot är det svårare att få om man inte har ett jobb. Jag vill ju inte heller sätta mina arbetsgivare i skiten, inte så länge jag jobbar där i alla fall. Att tänka på sånt här gör mig nervös, och det får mig att känna att det vore inte så dumt att ha en mama på gångavstånd.

I fredags var jag ute med mamas bf, hans vänner och systerson. Drack öl och blev alldeles knasigt full. Att inte äta mer än en smörgås mitt på dagen, och sen gå ut och häva öl var ingen bra idé. Men hem kom jag i alla fall, med tunnelbana och byten och gångväg och allt. Jag vet knappt hur, men hem kom jag. Det var trevligt i alla fall, att snacka skit på svenska. Jag fick en himla massa godis. Så som jag saknat svenskt lösgodis! Jag ska bannemig tvinga alla som hälsar på att ta med sig godis till mig.

Nu ska jag duscha och äta frukost, och sen kanske bege mig ut på äventyr. Det visar sig om jag vågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar