fredag 23 april 2010

sudokusjukan

Det är soligt här ska ni veta. Jag har förstått att det regnar, snöar och haglar om vartannat i Svedala, och då känner jag mig extra glad när jag slänger på mig bikinin och slår mig ned i en av stolarna på baksidan. När det blir för svettigt i vecket på magen får man gå in och dricka ett glas vatten, och tänka på att man kanske skulle ta en promenad och minska lite på vecket. Men nej, det är för varmt och för skönt på den vindstilla gården, så jag slår mig ned i min stol igen och pillar med ett sudoku. Ja, jag har blivit smittad. Chris började förra helgen och idag försökte jag. Det gick... sådär, kan man väl säga. Får gå kurs hos farsgubben tror jag, för det verkar aldrig vilja lösa sig för mig.

Innan jag slog mig ned i solen och blev en deg (andra kallar det grönsak, men det känns för stelt och upprätt för den position jag satt i) var jag på arbetsintervju. Det var Wembley igen, det var DNC (företaget som har hand om alla restauranger och kiosker runtom på Wembley och Emirates) igen, men denna gång kontorsjobb, receptionist på deras huvudkontor. Det kändes helt okej, jag svarade på alla frågor, jag förstod henne, hon förstod mig. Sen skulle det testas. Jag blev satt på grammatikprov och snabbskrivningsprov och dom båda kändes hyfsat lätta. Skriva på dator har man ju gjort förr så det går ganska fort. 43 ord i minuten tydligen, när jag skriver på engelska. Sen var det prov i Word och Excel. Herreminje, vad jag trodde att jag kunde mer. Ärligt talat så gick det käpprätt åt helskotta. Vi får hoppas att de ser till att jag är ung och villig att lära mig. Det är i alla fall vad jag ska skriva i mailet jag ska skicka. Man ska alltid tacka för intervjun, har jag hört. Så det ska jag göra.

Jag är alldeles jättesugen på ett glas vin. Efter att ha haft en vit vecka, och helgen efter bara druckit ett par cider hade jag glömt hur gott det är med vin. Jo bjöd mig på ett glas rosé igår. Mersmak, säger jag. Men jag är fattig. Inget vin för mig inte. Inte ens på en fredag.

1 kommentar:

  1. Jag är också smittad av sudoku-sjukan, och kanske har jag smittat Hanna också. Jag ser framför mig hur du sitter och glänser i receptionen och tar väl hand om alla. Kram

    SvaraRadera