tisdag 20 april 2010

diamanter och jävlaranamma

Så min audition gick som den gick. Åt pipsvängen, helt enkelt. Fast egentligen gick den ganska bra, tycker jag. Jag är inte besviken på mig själv för jag gjorde bra ifrån mig och tamigtusan vad jag imponerade på mig själv när jag sjöng. Jäklar vad jag tog i och aldrig trodde jag väl att jag kunde sjunga så bra. Fick tillochmed komplimanger efteråt av andra sökande. Dendu. Men jag gick inte vidare utan fick åka hem efter första delen på dagen. Det var in första audition, trots allt. Folk söker fem gånger till samma skola och till sjutton skolor om året för att komma in på någon av dom. Tänk på Judy Dench. Det säger alla som vill bli skådespelare - "Tänk på Judy Dench!". Jag har en audition till innan det är över för i år, den tjugoandra maj. Då jävlar.

Jag har varit på Emirates också. Arsenal, du vet. Lyssnade på föreläsning om DNC, företaget som har alla restauranger och kiosker och håller konferenser och sånt på Wembley och Emirates. Gjorde några små quiz och lite grupparbete. Sen ville en man i fin kostym prata med mig om jobb. Servitris. Fancy schmancy, créme de la créme, top of the league, storfräsarnas och kändisarnas restaurang. Diamond Club. £ 20 000. Per år. För att äta, bara. Per person. I påskpresent fick medlemmarna 6 stycken handmålade miniägg som kostade multum. Det vet jag för Scott beställer allt sånt. All mat och dryck och extra saker och handmålade miniägg. Där vill dom att jag ska jobba. Som servitris. Hejudamig, det blir en nervöst bajsnödig vår det här. Dom erbjuder i alla fall lite träning. Imorrn kväll ska jag på serveringskurs, och förhoppningsvis slipper jag göra bort mig på lördag. Det är match på lördag, och då ska jag jobba. Helskotta.

På fredag ska jag på intervju. Klockan tio på morgonen ska jag infinna mig på Wembley. Receptionist ska jag intervjuas som. Jag hoppas på det, för det vore jäkla nice. Tjäna bra pengar och svara i telefon och sortera post och slippa springa runt bord. Nu ska jag bara lära mig att skryta om mig själv. Inte ljuga, men alternera sanningen. Framhäva det som är bra med mig. Framhäva mina fantastiska administrativa kunskaper. Herreminje. Vad ger jag mig in på?! Nej, tänk på Judy Dench. Man måste kämpa och försöka för att lyckas. Försöka om och om igen och inte ge upp. Tro på sig själv och lita på att man kan.


Ha lite jävlaranamma.
I framtiden kanske dom säger
"Tänk på Elin Sundberg".

3 kommentarer:

  1. Elin Sundberg var det inte ho som fick en oskar för besta huvudroll ? jag tror det !!
    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp! Du är bäst, det vet du (och jag), det är bara de som inte fattar det!

    SvaraRadera
  3. cirukusgrisen denise21 april 2010 kl. 21:40

    jag tänker redan lite på elin sundberg när jag ska göra något läskigt, typ gå till tandläkaren.

    SvaraRadera