fredag 20 augusti 2010

katitzi goes to sweden

Äntligen. Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN. Idag åker jag till Sverige, till Nyköping, hem. Bara för ett par dagar kommer jag finnas i min (för den är faktiskt min i ett par dagar till) lägenhet för att plocka ner saker i lådor och rensa och slänga och bli sentimental och ställa undan och tänka "men kommer jag inte vilja ha den här när jag blir äldre?".

Det ska ätas middag med en mama och bröder och fästmör och en mamas bf, men kanske bäst av allt, en brorsdotter; det ska träffas vänner och kramas tills axlarna gör ont och det kommer gråtas floder så, se upp Nyköpingsån för risken finns att det blir översvämning. Det ska packas ännu mer och träffas vänners nya bebisar och fika och dricka svenskt kaffe och äta kanelbullar och chokladbollar och träffa pappa och umgås umgås umgås. Boende i en egen lägenhet med en kärlek ett par dar efter ett år i kollektiv blir fint, och jag hoppas att ni kommer och hänger. Hjälp mig rensa, eller titta på med en kopp kaffe i handen, mig kvittar det, men kom. Kom och häng.

Ställ undan finporslinet och göm senapen -ikväll kommer Katitzi till stan.

1 kommentar:

  1. SÅ FORT JAG HÖRDE ATT DU VAR I ANTÅGAN INFÖRSKAFFADES 14 NYA HÄNGLÅS, MED KOMBINATIONSLÅS. DUBBLA SÄKERHETSLÅS OCH TRE EXTRA "KIK-ÖGON". SÅ NU ÄR STADEN DIN. VÄLKOMMEN HEM LELON. MASSOR AV VÄLKOMMEN-HEM-KRAMAR FRÅN MADDE OCH CENTI

    SvaraRadera