onsdag 4 augusti 2010

fölsegrissamtal

Åh. Carro och Carro ringde mig igår och sjöng och pratade en stund och vi skrattade och Carro har gjort en fin Spotifylista till mig på fölsedan och nu har jag hemlängtan till tusen för fy tusan vad det blir lite värre precis efter att man pratat med hemma. Och så lyssnar jag på fina låtar och blir nästan lite ledsen i ögat för jag vill krama så himla hårt och prata genom alla nätter och dricka vin och lyssna på musik och inte hålla med om mycket men ändå hålla med om allt och förstå allting och acceptera och bara finnas till och prata och skratta och umgås och kramas hårt, länge och mycket.

Idag tvingade min chef mig att ta en timmas sovmorgon, för hon sa att jag skulle vara bakis efter min tjugoettårsdag. Det är jag verkligen inte, men man säger väl ändå inte nej till sovmorgon.

Jag har hemlängtan idag. Ibland är det jobbigare än annars att befinna sig i ett annat land på obestämd tid. I helgen ska jag dricka bryggkaffe ur min nya kaffebryggare som jag fick av Chris, och låtsas att jag är hemma, för i Sverige luktar det bannemig alltid bryggkaffe. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar