fredag 14 maj 2010

städa andras smuts och äta kaksmet

Nu har Elin och hennes Kris flyttat. Eller, dragit ut på vägarna upp mot Sverige och sen vidare ut i Europa med sin campervan. Jag och Scott städade deras rum hela morgonen så att den nya tjejen kan flytta in imorrn. Lara heter hon tydligen, från Ungern. I juni flyttar fransyskan Marie också, och då får vi en till ny. I augusti flyttar antagligen sydafrikanen Brendan, så det blir tre nya på bara ett par månader. Ett helt nytt hus blir det, nästan. Spännande!

Cheesecaken står i ugnen nu, på beställning från huskamraterna. Det blir jordgubbar till och den bjuder vi på ikväll när Chris får besök av vänner som vill säga grattis på nästan-trettio-dagen. Jäklar i mig, jag skulle ju ha blivit konditor. Jag får helt enkelt passa på att baka när folk ber mig. För det är ju inte så att jag vill äta kaksmet eller färdiga bakverk. Det handlar bara om att folk tvingar mig. Så är det.

Imorrn fyller min finaste Caroline 23 barre. Hon är i Berlin just nu och lever konstnärsliv, så det har vart tyst på Elin/Carro-fronten ett tag. Det är tråkigt, jag saknar henne. En annan som fyller år imorgon är min kära mormor! Hon fyller inte 23, det hade ju vart märkligt. Inte heller fyller hon nästan 30, men precis som min mor tror jag inte att hon blir äldre än 29.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar