fredag 7 maj 2010

musiktips från bror till mig till dig

Bror skickade en länk till mig häromdagen. Murder In The City av the Avett Brothers. En himla fin låt som han tyckte att jag skulle höra, och jag har lyssnat på den på repeat sedan dess. Jag tycker också att ni ska lyssna på den. Antingen på spotify eller på youtube. Lyssna på deras andra låtar också. Åh, vad jag blir alldeles varm och lycklig av ny, fin musik. Att just Murder In The City kom ut 2008 och kanske inte är sproilans ny gör mig ingenting. För mina öron är den ny, och just nu finast i världen. January Wedding är alldeles fantastiskt cheesy och Kick Drum Heart lite lagom hoppigt glad mitt i allt lugnt gitarrplink.

Lyssna på dom. Det är helt klart värt det. Usch, vad jag saknar min familj ibland. Och oj, vad man ibland får ett slag i magen av ja just det, det kommer ju aldrig vara som det var eller bli som det skulle. Bara att bita ihop och lyssna på fint gitarrplink och tänka på bröder och mor och far och syskonbarn och le litegrann. Alla finns ju kvar, bara lite mer utspridda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar