torsdag 13 maj 2010

födelsedagsälsko


Ibland är jag bra dålig. Förra fredagen bakade jag en överjordiskt snygg morotskaka, och chokladtårtan jag bakade igår var tydligen en smakupplevelse utöver det vanliga. Det jag gjorde fel var att inte ta kort på dom. Mina fina skapelser, de skulle ju ha förevigats och visats upp för världen och ingått i min tårt-portfolio hade jag haft en sådan. Ack, så illa.

Men - idag är ingen vanlig dag, för det är älskos födelsedag HURRA HURRA HURRA! Med en enkel tulipaaaan, å på bemärkelsedaaaaan, jag har den äran, jag har den äran å gratuleeeeraaa! Ett år äldre och visare än igår. Imorse sjöng jag svenska hurra-sånger med min skrovliga, nyvakna, fantastiska sångröst och överlämnade det födelsedagskort som fick symbolisera presenten som inte dykt upp i posten än. Två biljetter till Download Festival 11-13 juni fick han, och jag antar lite smått egoistiskt att han ger den andra biljetten till mig. Frågan är bara vem som var mest exhalterad vid presentöppningen, han eller jag? Jag har en förmåga att hyperventilera och slå dubbla hjärtslag när jag ger bort presenter, han har en förmåga att vilja retas och verka ointresserad och säga "äsch, jag öppnar senare!". En retsticka till pojkvän är vad jag har!

GRATTIS CHRIS! Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar