onsdag 16 september 2009

som att man inte sover gott utan vin

Andra dagen på jobbet gick bättre än första, som tur var, och nu känner jag mig nästan lite hemma på det där stället. Även om det är mycket jag inte kan fortfarande, och jag ser lite ut som ett frågetecken varannan minut, så hänger jag med ändå. Jag har förstått mig på de olika sorters kaffesorterna, jag kan detdär med att servera mackor, jag kan diskmaskinen och jag fattar juicepressen. Jag hänger med nu. Minsann.

En lapp som sa att jag hade ett paket på postkontoret låg på golvet igår när jag kom hem från jobbet, så idag gick jag dit för att hämta det. Ett stort blått paket följde med mig hem, och jag har nu två par skor till, lite kläder, linsvätska - och chilichoklad. Mumsfilibabba på min brända tunga. Den känns ju som att jag ätit sjukt stark mat hela tiden nu efter att jag brände mig på dendär latten igår.

Nu - ett glas vin, panerad torskfilé med potatis, majskolv och färska rödbetor. Mumma!

1 kommentar:

  1. låter götta! rödbetor är skiten just nu, jag har ätit det varje dag sen i... söndags! shit!

    hur går det för chris, har han fått något besked än?? eller har jag missat att du har skrivit om det?

    SvaraRadera