tisdag 8 september 2009

en timma gör tiden som är kvar längre.

Jag vaknar inte före tolv om dagarna. Kanske för att jag är vaken för sent på kvällarna, kanske för att jag låter mig själv ha semester. Kanske är de två samma sak, beroende av varandra.

När jag väl vaknat gör jag inte så mycket. Sen i lördags har jag varit på Sainsburys och handlat lite, beställt simkort på nätet och kollat upp vilket bankkonto jag ska ha. I princip. Lite vin och några cider däremellan så har ni mina dagar hittills här. Jag skulle ha åkt till Primark idag, men så blev det inte. Jag råkade gå ut på baksidan och det var så varm och soligt att jag helt enkelt sket i att åka någonstans. Satt i en solstol och läste bara. I flera timmar. Semester, tror jag det kallas.

Det ska bli ordning på det här, ska vi se. Imorgon ska jag till banken och försöka få dom att öppna ett konto till mig, kanske handla lite mat och försöka hinna med Primark också. I Kilburn finns det närmsta tydligen. Två kuddar ska inhandlas, och handdukar. En liten och en stor i alla fall, så jag slipper snylta på min sydafrikan när han kommer tillbaka. När han kommer tillbaka. Snart kommer han tillbaka.

Det där med tidsperspektiv är spännande också. Nu känner jag att oj, det är redan onsdag imorgon. Jag har varit här i fyra dagar redan. Samtidigt känns det som att det inte blir kortare tid kvar tills dess att min sydafrikan kommer tillbaka. För jag har inget datum. Det är lätt att räkna dagar från start till nu, men från start till slut? När det inte finns något klart slut? Hur ska man göra för att det ska gå fortare att räkna ned då?

Jag tittar på klockan på min dator och gäspar för att klockan snart är ett. Fast klockan är inte ett. Den är bara snart tolv. Engelsk tid, Elin. En timma mindre trött. Sådärja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar