tisdag 29 september 2009

det är en fin tisdag idag

Det händer någonting på visumfronten i Sydafrika. Äntligen. Om tre till fem veckor kommer min älskling tillbaka till Londonlandet, och jag längtar. Äntligen, äntligen, äntligen! Jag och Chris ska mysa järnet när han kommer tillbaka, för vi har mycket sitta nära och prata om fina saker att ta igen.

Ännu en glad nyhet är att min kära mor bokat sin biljett till min storstad, fredagen den 13 november landar hon här och stannar över helgen. Underbart! Jag och mor ska shoppa loss och äta middagar och prata prata prata. Jag tänkte visa henne mitt jobb och var jag bor och hon ska få träffa min kärlek och mina vänner.

En tredje glad nyhet är att jag förhoppningsvis (hoppashoppashoppas) hittat en hyresgäst till min lägenhet. En vuxen kvinna, någon som faktiskt kan tänkas bete sig bland mina möbler och mina saker, och någon jag kan lita på. Jag får veta imorrn om hon är intresserad på riktigt, då hon också sökt en lägenhet hos Nyköpingshem och väntar på svar från dom. Jag hoppas!

På fredag ska jag gå ut och dricka öl md mina arbetskamrater och mina chefer, vilket jag tycker låter trevligt! Äntligen får jag gå ut i London, och kanske skaffa mig andra vänner än de jag har i huset. Finfint!

Ikväll ska vi äta någon slags panerad fisk och potatis och sallad, och till efterrätt har jag en himla massa choklad och vingummin som jag köpte igår.

Se, humöret ändrades i en handvändning, nästan. Nu är det nästintill på topp igen, och att det imorgon är onsdag och halva veckan då är avklarad känns toppen!

1 kommentar:

  1. "Vuxen kvinna", det lät de... :-)Jag kanske är värsta partydjuret...Närå,du kan vara lugn!:-)
    Vi hörs!
    Kram Siska

    SvaraRadera