måndag 14 september 2009

det är nervöst i magen nu.

En vecka och två dagar efter inflytt är jag inte the new kid on the block längre. Fransyskan Marie har flyttat in i huset, och igår käkade vi kinamat och snackade skit. Rolig var hon, som tur var, och kommer passa in skitbra i huset. Hon är i London för att jobba med marknadsföring, hon har någon slags praktikplats på nåt företag här. Väldigt fransk engelska är fint att lyssna på, som en gammal komedi på tv. Jag följde henne till tunnelbanan imorse för att visa var den är, hjälpte henne skaffa månadskort och oystercard, och sen gick jag tillbaka hem.

Nu är det snart fyra timmar kvar tills jag ska vara på caféet i Camden och prata om mitt framtida jobb. Förhoppningsvis. Om jag får det. Det visar sig.

Vad fasen har man på sig på en intervju för ett caféjobb i London? Jag har då ingen aning. Det blir till att modella framför spegeln med de fyra outfits jag har i min lilla garderob här. Spännande. Nu jäklar händer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar