fredag 4 februari 2011

Ushaka Sea World, Durban, 5/1/2011


Scott & Jo
the antici...pation före sälshowen var extrem


Jag vet inte hur många gånger jag sa "jag hatar dig" på vägen mellan biljettkiosken och hajtanken. Det var inte en eller två i alla fall.


Efter fem minuter i hajtanken, och efter att ha acklimatiserat mig till det iskalla saltvattnet, dök jag upp ovanför ytan och frustade "TACK!! Tack för att du tvingade mig att göra en sånhär hemsk sak!!". Och så försvann jag ner i buren igen.


Jättehajen Allan


Och efteråt åt jag min Sydafrika-vistelses, och mitt livs, andra ostron. God smak, men jag vette tusan om konsistensen är nåt för mig. Jag testar gärna igen dock, man vet ju aldrig.

Nu ska jag kurera min förkylning med lite sömn. Godis och After Eight-kaffe har ju inte hjälpt det minsta, fast det i kombination med kompishäng på distans med både Therese och Caro gjorde susen för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar