söndag 27 februari 2011

skulle byta en skräckis mot romcom any day

Snabb re-cap:

>fika med söt-Petro i Covent Garden i torsdags. Våffla och kaffe och livs-uppdatering. Årets första utomhus-fika, och med så fantabulöst sällskap kan det inte bli annat än fint.

>hej-då-vin med några jobbtjejer i fredags. Massor med hej-då-vin. Hej-då-vin som blev till vi-åker-till-centrala-london-mitt-i-natten-och-möter-upp-våra-karlar-vin. Mötte upp karlarna. Splittrades. Chris och jag tog taxi hem vid halv tre.

>oplanerad bakis-ness i lördags som inte fick ta sin tid. Vaknade av väckarklockan klockan tio och åkte till Camden och mötte upp Örebro-Rebecka vid ett. Turistade lite bland roliga hårfärger och rökelse och fina små gränder. Åt vegetarisk fantastisk mat. Skvallrade om livet som var och livet som blev. Bestämde oss för att ibland måste man få ge upp, och att ibland är det det bästa man kan göra.

>skulle på Anthony Hopkins-skräckis med Chris i går kväll. Helt inställd och panikslagen rörde jag mig mot bion. Jag visste att jag inte skulle kunna sova på flera månader. "Two for No Strings Attached" säger killen som lämnar ut våra förköpta biljetter. Sicken fantastisk överraskning! Inte skulle vi alls gå på skräckis, min fina karl hade bokat biljetter till romcom med Natalie Portman och Ashton Kutcher istället, minsann. Himla, himla fin överraskning.

>söndagen har gått i husmoderns tecken. Tvättat, städat, diskat, hängt tvätt, plockat undan min disk, andras disk, mer andras disk, diskat andras disk, plockat undan den. Städat efter andra. Diskat andras disk. Plockat undan. Ibland är det kul att bo i kollektiv. Ibland inte. Lagat sparris-soppa.

>pratat med finaste mama och finaste Caro. Gnällt över att det är så långt kvar tills vi ses. Insett att det bara är 20 dagar. Insett att vi inte setts sen Augusti 2010 och det var jättelänge sen. Blivit glad för att det inte är så länge tills vi ses. Längtat.

>färgat håret. Superduper rött och lite som Ronald McDonald. Fast inte krulligt, såklart.

>bestämt mig. Nu jäklar ska det tagas tag i det här. Det här livet, den här kroppen, sättet, vanorna. Nu jäklar.

Så. Godnatt.

1 kommentar: