lördag 5 februari 2011

snytslut

Det står på min flaska nässpray att man inte får ta mer än tre doser per dag. Jag har nog tagit 6 gånger idag, minst, för vad annars ska man göra när man inte kan andas? Det är så svårt att äta när man är förkyld, man bara sätter i halsen för att man inte kan få in luft genom näsan. Underskattat verktyg, näsan, tycker jag. Som om man skär sig i fingret och inte kan använda det på ett par dar, då märker man hur mycket man använder det. Som näsan. Den använder man ju jämt.

Imorrn tänkte jag trotsa förkylningen och åka och shoppa mig lycklig, och kanske dammsuga rummet. Men mest tänkte jag shoppa. Och boka flygbiljetter. Tre gånger Sverige i vår, det blir fint. Nästa helg börjar det, sen en helg hos finaste Caro i mars, och som sagt Håkan och bror i Norrköping i April. Sen är det tamigtusan folks tur att hälsa på mig. Sommar i London, någon?

Kvällens plan är Ben & Jerry's Phish Food i sängen framför The Tourist. Ibland är det skönt att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar