lördag 19 december 2009

utbytt mot bättre alternativ

Vår Skype-dejt blev inställd. När jag kom hem från jobbet, lite sent efter att ha vandrat runt på HM och letat efter en kofta att ha över klänningen på julfesten igår, öppnade jag dörren och stelnade till. I säkert femton sekunder, utan att överdriva, stod jag i dörröppningen och bara stirrade. Jag hittade inte orden alls. På soffan satt en utomordentligt stilig karl, han öppnade munnen och sa You're late for our date! Efter nästan fem månader och en himla massa saknad är han tillbaka, och det är helt fantastiskt.

Igår var det julfest på jobbet, och min älsk kom och gjorde mig sällskap. Vi drack en himla massa vin och öl och dansade oss svettiga till gamla film-låtar. Åt god mat och pratade strunt. Fotade tjejer i alldeles för små klänningar och pussades och hånglade och kramades och var tillsammans. Jag och min älskling, på mitt jobbs julfest, tillsammans. Alla fick se vem jag pratat om sen jag började, och det var fint.

Han är hemma nu. Äntligen, äntligen, äntligen.

3 kommentarer:

  1. Stort Grattis får man väl säga!!! Va kul för er båda! Kram Siska

    SvaraRadera
  2. Alltså jag är så jäkla blödig just nu men shit jag får våta ögon av att läsa det här. ÅÅÅH va FIIINT!

    SvaraRadera
  3. En kille som jag tror jag gillar .Fuint gjort och överraska.

    SvaraRadera