onsdag 16 december 2009

första snön och åtta dagar kvar

Transferbuss är bokad och flygbiljetterna incheckade! Om en vecka kommer jag panikpacka min ryggsäck, hälften fylld av julklappar och andra halvan med en dator, och om en vecka och en natt kommer jag sätta mig på bussen som tar mig till flygplatsen där jag ska gå till flyget som tar mig till Skavsta där min mama förhoppningsvis väntar för att köra mig till moster där jag ska fira julafton. En sådan fantastiskt stressig och spännande dag det kommer bli!

Jag är alldeles exhalterad, och känner att jag borde bokat en längre resa. Men jag trodde ju att jag kanske skulle lämna älsklingen ensam för länge. Nu när han inte ens är här ännu känns det lite dumt. Nyår i Nypan hade inte varit helt fel. Å andra sidan känns inte nyår med Carro i London fy skam det heller.

Första snön kom till London idag! Vi tittade ut genom de stora fönstrena på jobbet och såg att snön singlade ned mellan husen. Vi applåderade och skrattade, och konstaterade att det kanske blir vettigt julväder i London också i år, det vore ju första gången!

...

Efter snön kom regnet. Det är Londonvädret i ett nötskal. Solen kan skina och man tänker vilken fin dag! men innan man tänkt färdigt den tanken kommer regnet. Samma sak med snön tydligen. Pucko-väder.

Ikväll vill jag dricka glögg och äta pepparkakor. Det får bli bara glögg, för några pepparkakor har vi inte. Inte fy skam det heller, ska sägas.

Om åtta dagar kommer jag hem. Och det är helt galet vad jag längtar.

2 kommentarer:

  1. Vi har metervis med snö här! typ iaf... iaf vitt på marken o ett par dm upp :) får se om den ligger kvar när du kommer (*hoppas*)
    pussokram frugs

    SvaraRadera
  2. du, nyår blir toppen. toppen toppen. åh, jag längtar efter dig. jag vill krama dig hårt och länge och viska hur fin och bra du är. snart ses vi. pusspusspusspuss

    SvaraRadera