onsdag 9 december 2009

morgonpigg pappa uggla

Jag hade bestämt att jag, sista halvtimman innan läggdags, skulle skriva i min blogg. Den halvtimman började för tjugo minuter sedan. Hoppsanhejsan, jag fastnade i min gamla blogg och allt roligt som fanns att läsa där. Visst får jag lite hemlängtan då, när jag läser om min supervarma lilla lägenhet utan varken balkong eller köksfläkt, visst saknar jag fika på coffee house eller mockabakelse med frugan på mekka. Och så samtidigt, i samma inlägg som får mig att sakna och längta, läser jag om en annan längtan. En längtan att komma bort. Att komma hit. Jag är ju här nu, tamigtusan. Jag ska inte längta någonannanstans. Å andra sidan stod det också att älsk skulle komma tillbaka om en månad. Nu har det gått fyra och en halv.

Jag hade också bestämt att jag skulle lägga upp en jäkla massa bilder från saker som skett, på människor jag mött och på huset jag bor i. Jag tänkte att vi skulle gå på upptäcksfärd i mitt hus, ni och jag. Men för att vi ska kunna göra det, krävs att jag tar bilder. Efter att jag tagit bilder krävs att jag förminskar dom och lägger upp dom här. Jag ska det. Men inte ikväll.


Ikväll bjuder jag på något annat, en helt annan slags bild. En helt annan tid, och en helt annan känsla.

om fjorton dagar kommer jag hem


1 kommentar:

  1. Du kunde inte hitta nå´n bättre bild ?
    Det var tider det när du var liten och man visste vad du gjorde och var du var.
    Puss från pappa

    SvaraRadera