söndag 8 januari 2012

bloggtips

Jag har hittat en ny bloggfavorit! Nina Stenberg heter hon, och hennes intervjuer är så himla intressanta och jag fastnar och tittar på klockan och det är helt plötsligt en timma senare. Hennes intervju med Ann Petrén ger mig hopp om framtiden, om skådespelaryrket och intressanta roller. Finns det inte möjlighet att göra det du vill får du skapa dom själv. Det är bara jag som bestämmer. Och när Ann Petrén gör sin film om kvinnlig vänskap ska jag bannemig stå först i kön till audition. Mitt hjärta slår ett extra slag för svenskarna och vårt jämställdhetstänk när jag läser också. Det behövs och kommer alltid behövas, och vi måste sprida det vidare för världen hänger inte med. Min bästa Caro gick förresten och såg föreställningen Vit, rik, fri på Stockholms Stadsteater Läs om det här.

Läs också intervjun med Filip Hammar, lite som ett pepptalk för jävlar anamma och stolthet och ett hejdå till jantelagen.

Nu ska jag skriva uppsats och plugga audition-scen. Hårt arbete. Många ger upp utan att kämpa. Folk måste fan anstränga sig mer! Word, Filip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar