söndag 6 november 2011

I know you've been eager to fly now

Jag har nog aldrig spenderat så mycket pengar på så kort tid. De senaste veckorna har varit en enda stor utgift, och uttrycket att pengarna rinner ur händerna känns mer och mer bekant. Det har vart bra dock. Fick lite tillbaka på skatten i och med att jag gick och betalade sjukt mycket extra i skatt i ett år på jobbet, och det gick till att betala mestadelen av den kvarvarande studieavgiften. Bara £300 kvar nu, känns bra.

Den största utgiften var dock något helt annat. Jag ska tvinga med min kära mor till New York i vår. I början på april åker vi, bor på hotell vid Central Park och glider runt på ett förhoppningsvis vårigt och alldeles säkert fantastiskt Manhattan. Shoppar second hand och äter sockriga frukostar, besöker museum och teatrar och går, går, går. Det blir hur fint som helst.

Man ska ta vara på tiden och livet. Man ska passa på när man har chansen. Spendera alla pengar medan man är här, för tänk om. Vissa kanske inte vet allt vad som hänt senaste året i mitt och ett par vänners liv, men jag pratade med en av dom häromveckan och vi kom fram till att det har man ändå lärt sig, av allt det här. Även om det är hemskt jobbigt och kasst och skit så har man ändå lärt sig att ta vara på tiden. Nyttja den så gott man kan. Ge allt man har och ta allt man får. Skämma bort sig själv, och andra. Umgås med dom man älskar och inte slösa tid på onödigheter. Göra det som känns värdefullt.

New York med mama. Kan inte tänka mig nåt finare just nu.

1 kommentar: