tisdag 29 mars 2011

vegbok

Igår fick jag hem denhär fantastiska boken från Amazon. Carro hade den hemma hos sig och talade så himla varmt om den, så jag var tvungen att köpa när jag såg att den endast kostade fem ynka pund. Carro talade också himla varmt om svampstroganoffen, som är ett av recepten, och jag lagade den igår. Så himla, himla god! Massa blandad svamp, grönsaksbuljong, lök, creme fraiche och lite senap. Det var typ allt som var i, men vilken grej! Både Chris och jag dog nästan.

Vill man käka billigt, och vegetariskt kanske ibland, så rekommenderas den varmt. Det vattnades i munnen på nästan varje sida, och allt är hemskt enkelt att laga också.

Sådärja - Katitzis första (kok)boktips!

1 kommentar:

  1. Ja!! Jag vet!! Om-nom-nom...

    Jag och Carro testade att göra "roasted vegetable tortilla" (s 164) och jag trodde typ att det skulle bli som en lite mer komplicerad omelett. I efterhand, när paprikan liksom smälte i munnen och äggbottnen var sådär perfekt gyllene/krispig längst ut, så skämdes jag vid tanken på att jag någonsin ens jämfört denna gudomliga skapelse med något så simpelt som en omelett.

    Mmm, och jag gjorde hemmagjord pizza i söndags. Alltså, matdöden...

    SvaraRadera