onsdag 17 februari 2010

semmeldagen

En knippe röda, orangea och gula blommor i ansiktet. "Morning baby" hörs en välbekant röst säga, "happy valentines day!"

Så jag fick blommor, tjusiga underkläder och en fantastisk middag på hjärtans-kvällen. Chris hade bokat bord på Benihana i Swiss Cottage, där maten lagas vid ett hibachi bord - vi satt runt ett bord och kocken stod precis framför och lagade maten på stekytan mitt på bordet. Så jäkla gott, och häftigt. "Dinner and a show", liksom.

Nu har jag två mornar i rad börjat jobba klockan sju, vilket förutom att jag inte får någon sömn innebär att jag befinner mig på mitt hat-café ett par timmar innan jag släpps iväg till mitt ställe. Jag har heller inte hunnit eller orkat äta min morgongröt hemma innan jag begett mig iväg på jobb-äventyr, och det är verkligen märkligt hur lite gröt kan förändra min dag så mycket. Jag blir alldeles skakig och är hungrig hela dagen, oavsett vad jag äter. Det där med att det är viktigt med stadig frukost är ingen lögn, minsann.

Nu är det jobb igen, i vanlig tid och vanliga stället. Ikväll blir det kurs igen, och replik-plugg hela dagen.

Puss på er, och ät en semla för mig.

1 kommentar:

  1. Semlor, ingenting för mig! Jag äter bara nyttigt och smalt, eller hur var det nu? Semlor är fantastiskt gott och alldeles nyss klämda jag i mig en halv. Mums. Älskar dig min dotter, kram från mamma

    SvaraRadera