söndag 28 februari 2010

händelserik helg

Mycket har hänt den här helgen. Massor, faktiskt.

I fredags var jag ute med jobbarkompisarna för att 'fira' att jag slutar på onsdag. Mycket alkohol intogs, och resultatet av det blev mindre lyckat. Jag kom hem utan jacka, utan vantar och värst av allt, utan plånbok. Min sista lön på 200 pund fanns i plånboken, och mitt svenska och engelska bankkort. Mitt ID-kort och mitt europeiska försäkringskort, ett presentkort på HM på några hundra och mitt klippkort på Maxim. Korten går ju att spärra och skaffa nya, men pengarna alltså. Inte roligt när jag faktiskt inte får mer förrän jag skaffat ett nytt jobb. Bajs, rentutsagt.

I lördags, när jag äntligen pallrat mig ur sängen, tog jag mig ned till Themsen för att tillsammans med klassen gå på teater på Shakespeares Globe. Jag hade aldrig varit där, så himla häftigt att se stället där ALLA pjäser han skrivit spelats, om och om igen.

Ikväll var jag på konsert. Jag och min älsk såg MIKA på the Hammersmith Apollo, och det var grymt. Så jäkla häftig konsert, han är ju som ett litet barn som bara leker fram allting. Så himla mysig, och så otroligt rolig att se. Himla fin kväll, faktiskt.

Nu måste jag fundera ut en budget för Sverige-resan och tiden fram till när jag nu får ett nytt jobb. Bidrag mottages tacksamt, om ni vill bjuda hem mig på middag under tiden jag är i Svedala. Vi ses på torsdag, i alla fall.

Puss på er, sötnötter.

1 kommentar:

  1. Marmelad! Vi måste ju ta & träffas över en kopp te när du kommer hem till Sveriget? Du måste ju få känna bebissparkar ;) Puss & Kram!

    SvaraRadera