tisdag 9 februari 2010

lång tid inget seende

Jag vet. Jag skäms lite. Jag är verkligen kass. Men jag ska försöka bli bättre. Jag ska bli bättre på mycket, minsann. Blogga är en av dom grejerna.

I fredags var jag ute och drack väldigt flashiga drinkar med Samantha, Carros London-kompis från förr. Vi gick till ett litet ställe som hette the Tart där hennes kompis jobbade som bartender. Vi drack passionsfrukts-martini och apple-tini och ros/choklad-drinkar och annat häftigt, sånt som man egentligen inte har råd med men som man får unna sig ibland.

I söndags var jag, Chris, Jo och Scott på bio och såg "Invictus". En må-bra-film på riktigt, och eftersom den handlar om Sydafrika och Mandela blev det extra nära för killarna. Riktigt bra film, rekommenderas! Nu när jag lärt mig lite om rugby känns det också vettigare att se en sån film, eftersom den handlar om Sydafrikas rugby-lag under skiftet apartheid/ demokrati.

Jag har lite så smått börjat planera min Sverige-vistelse, även om inga datum är satta än. Det blir bra, det vet jag, även om jag inte vet än om jag åker själv eller med manligt sällskap. Jag vill hinna ta en sväng upp till stugan, hälsa på morföräldrarna och kanske ta en sväng till Norrpan och träffa sötaste Zäta. En natt i hufvudstaden vore inte helt fel det heller, om min käraste Caruline vill ta in mig under sitt tak. Många planer, får se om man hinner - och har råd - med allt.

Mer inlägg kommer, jag lovar.

Puss på er.

1 kommentar:

  1. ja, kom till mig. vi kan lyssna på finmusik och gå på någon liten källarbar med mycket röd sammet och sova sked med lång sovmorgon. jag skulle tycka om det, jag tror du skulle det med.
    jag sitter och författar ett mail till dig just nu. ett fint sätt att kommunicera, mail. man kan också skriva bloggkommentarer såklart. dom läses alltid, vet jag :)
    puss min gurka

    SvaraRadera