måndag 12 december 2011

Lucia.

I fredags kväll besökte jag och Denise St Pauls Cathedral för att fira Lucia. Efter en väldigt lång gudstjänst av både folk från St Pauls, Svenska Kyrkan i London och Sveriges ambassadör och skämt om hur fåniga svenskarna är som ser på samma TV-program varje jul kom äntligen Lucia-tåget, och även om vi inte såg så mycket från våra ’billiga’ £15-platser var det ändå fint, och jag drog in ett djupt andetag och myste lite av insikten att jag faktiskt kommer vara hemma på julafton i år. Dom var fina, lussarna, och jag kikade på Denise mellan rysningarna och såg att hon minsann myste hon med.

Vi avslutade kvällen med dim sum från Ping Pong. Mina dumpling-cravings är nästan i samma liga som mina sushi-cravings vid det här laget, och dom är skitnyttiga och veganska (om man inte beställer med skaldjur i såklart) – full pott liksom.

Bild tagen härifrån.

4 kommentarer:

  1. Tomten är far till alla barnen
    Kalle Anka
    Svensson, Svensson
    Vadå samma program?
    Är det tradition så är det

    Pappa

    SvaraRadera
  2. Hå, hå, hå! Kalle Anka ska vi mysa till tillsammans alla glada svenskar. Ska själv till AK på julen, ses vi där då?

    Marie med många kramar!

    SvaraRadera
  3. ska skapa ny tradition (vojne,vojne...) och dra till farsgubben pa julaftonsmorgonen, men sen blir det till moster for Kalle och allt som hor till.

    kram!

    SvaraRadera
  4. denisedenisepotatisgris16 december 2011 kl. 10:20

    Antagandet är helt rätt. Jag mös.

    SvaraRadera