tisdag 9 november 2010

hattfnatt

Jag har köpt en hatt! Men inte vilken hatt som helst - en svart hatt med rött foder! Och - jag har köpt en tröja. Inte heller den vilken tröja som helst - en färgglad tröja! Jag undrar för mig själv 'vart är världen på vägen?', men sen tänker jag att 'den är ju åtminstone randig'. Man kan inte röra sig hur mycket som helst utanför sin lilla bubbla. Jag kände lite att jag blev tio år yngre när jag köpte mig lite färg och lite hatt. Det är fint när man påminner sig att man faktiskt bara är 21, och det finns så mycket att se och göra och ha på sig och resa till och så många städer att bo i och folk att träffa.

Tyvärr jobbar jag fem dagar i veckan, och på mitt jobb är folk grå och tråkiga. En hejvilt färgglad kofta passar inte in i mallen. Men på helgerna, då jäklar! Fintröjan och festhatten på! Tjoflöjt!

(Sa jag att min älskade Therese ska komma och hälsa på?!)

2 kommentarer: