onsdag 24 mars 2010

solsken och jobbsök

Det finns så många jobb. Så många möjligheter och så många krav. Erfarenhet av saker jag knappt hört talas om och utbildningar jag inte ens skulle drömma om att gå krävs. Körkort och engelska som modersmål och tala franska och tusen andra språk flytande. Jag skickar CVn överallt och hoppas och håller tummarna att jag kanske blir kallad till en intervju eller två. Kontakter är ändå den bästa chansen, säger dom, och jag försöker så också. Jag ska på intervju på Wembley Stadium nästa vecka och kanske kanske får jag extrajobb där men bara vid match-dagar och konserter. En intervju på fredag för en nanny-agency och där hoppas jag på söta och snälla barn. Jag söker jobb som sekreterare och receptionist och gudvetallt. Jag kan bara hoppas. För även om jag inte har alla de kunskaper och erfarenheter som krävs så är jag fanimig bra. Jag kan lära mig. Lär mig. Jag vill ju.

Samtidigt försöker jag lära mig min monolog som jag ska kunna till min audition, och just nu i skrivande stund kom jag på att jag måste ha en till. En modern, från en nyare pjäs. Jag vet inte så många sådana, måste jag erkänna. Det blir till att ta en promenad till biblioteket imorgon och försöka hitta något. Det är läskigt att gå till biblioteket, har jag fått för mig. Dom pratar ju engelska här. Och har mest bara böcker på engelska vilket ju i och för sig är precis vad jag söker, men ändå. Nej, ta dig i kragen Elin och väx upp. Bete dig som en människa och leta upp en monolog. Så jäkla svårt är det inte. Jag ska ju lära mig. Jag vill ju.

Jag har motionerat litegrann två dagar i rad nu. Igår tog jag en promenad som slutade i springtur runt parken och idag gick jag i rask takt till Sainsburys och tillbaka. Kom hem med toapapper och mat och deo till Chris och kakor. Det slutar ju alltid så, oavsett om man motionerar eller ej. Kaffe och kaka i solskenet med Robbie på Spotify. Då känns det ändå bättre när man motionerat litegrann innan. Kan man tycka. Hur det går för min mama med motionerandet undrar jag. Hon borde skaffa en blogg, min mama. Skriva om sina siffror och ekonomi-grejer och lägga ut sina bästa recept och skriva träningsdagbok. Mest lägga ut sina recept. Det skulle göra en dotter väldigt glad, när hon har matlagningstorka.

Mina huskamrater ska få köttfärssås och spaghetti idag. Imorgon bjuder jag på persilje-pannbiffar med gräddsås och potatis. Jag kanske också ska börja matblogga. Eller kanske inte.

Min kusin har bokat Londonresa förresten. Min fantastiskt vackra och fina Hanna kommer 6-8 april och underhåller mig. Vi ska dricka öl på en båt i solskenet. Det ska man göra i London på våren, tycker jag. Titta på Big Ben och London Eye från en bäck på en båt med en kall öl i handen. Det är livet, och det ska vi göra. Det kommer bli så fint.

Puss på er.

1 kommentar:

  1. Ja, jag går ju till jobbet varje dag, mer blir det inte just nu. Blogga vet jag inte om jag tror på, så mycket intressant kan jag ju inte dela med mig av. Men jag kan ju alltid maila dig lite recept när du behöver ha inspiration. Thomas undrar var den där chokladkakan tog vägen som du skulle köpa?? Just nu vore det gott..Vi hörs på Skype.
    Kram från mamma och hennes bf.

    SvaraRadera