söndag 24 januari 2010

mama, moster och bror

Dagens inlägg är tillägnat mamma, moster och brorsan för att de alla fyller år den här helgen, och imorrn. Mamma fyllde igår, moster fyller jämt femma nolla idag och brorsan fyller 23 imorgon.

Jag känner lite att jag längtar hem. Det är svårt att vara här när man känner sig behövd och önskad hemma. Svårt att vara här när man vill hjälpa och finnas för andra hemma. När man hemskt gärna vill gå över till Åströmskan och dricka vin, eller klä upp sig och gå ut på galej med frugan, eller äta middag med mama och prata i timmar eller åka till Norrpan och träffa underbaraste Zätafina. Snart så, snart åker jag hem och hälsar på lite ett tag. Jag längtar helt hemskt mycket.

I fredags skrev jag klart mina ansökningar till universitetet, skickade in och fixade. Så nu är jag sökande till engelskt londonianskt universitet. Håll tummarna, eller inte om ni vill att jag ska vara olycklig eller bara komma hem och plugga folkis resten av mitt liv.

Imorrn är det kurs igen, och på tisdag blir det drinkar med Karin som jag och Carro råkade träffa på ett övergångsställe vid Holborn Station på nyårsafton. Jag har ju folk att träffa här, jag tar bara inte tag i saken. Det ska bli ändring på det. Det händer saker den här veckan, det är skönt med lite sysselsättning, för att hålla tankarna i schack.

Puss på er. Ni betyder massor. Och vill ni ha tips på vad ni ska hitta på i alla hjärtans dags-present till era käraste så tipsar jag om en resa till london. En fantastisk stad med en fantastisk Elin att träffa. Kom och hälsa på mig, det känns länge sen nu.

1 kommentar:

  1. Tack Fia, från mamma som haft en fin helg med födelsedag o allt. Jag håller tummarna för studier i London även om det är långt att åka när man längtar. Puss

    SvaraRadera