torsdag 14 januari 2010

en kurs och en plan och en trött

Min kurs var inställd. Min audition-teknik var inställd på grund av för få sökande. Så jag tog mig mina fem stationer till Swiss Cottage i onödan, för att få veta att dom missat att ringa mig och att jag antingen fick välja en annan kurs eller få pengarna tillbaka. Jag hade en dag på mig att bestämma mig.

Och vilket lyckokast det blev. Jag valde en Shakespeare-kurs, och det var så himla roligt! Vi gick runt i rummet, testade lite dialoger, gjorde ljud/rörelse-maskiner och lekte. Leka leka leka. Underbara teaterkurser, vad jag har saknat dom. Att få testa och skoja och busa och leka i två och en halv timma två kvällar i veckan, precis vad jag behövde.

Så, ikväll är andra kurstillfället. Jag är hemma emellan för att slänga i mig lite mat, och ska strax dra iväg. Kursen är från 19.00-21.30, så jag är hemma vid tiotiden. Igår fick Chris mig att gå med på att endast sova 8 timmar per natt. Det var den sämsta deal jag någonsin gått med på, för hur går det ihop att man blir piggare av att sova mindre? Knasbolligt, skulle jag vilja påstå!

Det smids planer igen ska ni veta. Inga jättestora extrem-planer, men en liten plan om en liten resa till en liten stad i ett litet land lite nordost om Engelandet. Planer smids, vi får se vad det blir av dom.

Det var allt som hanns med denna gång. Bannemig, jag är så trött hela tiden att jag inte orkar skriva. Får väl hoppas att dendär knasboll-idén om mindre sömn hjälper mot tröttheten. Pfft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar