fredag 28 januari 2011

solen i ögonen

Min fina Jessica skrev förut idag att det enda man behöver veta om svenskar är att solen är helig. När den kommer fram tar man vara på den. Man låter ingenting gå till spillo. Soldyrkare. Idag dök solen upp bakom Wembley, precis när den, om den skulle ha varit framme under dagen, skulle gå ned. Jag tittade ut genom fönstret, log lite som för att säga "hej och välkommen tillbaka" till solen, och sen försvann den. Det gjorde min dag lite bättre. Kanske är det universellt. Kanske är det Européiskt. Kanske är det svenskt.

Det gjorde min dag. Det, och att VD'n sa att jag gjorde ett förjävla bra jobb. Det log jag lite åt också.

2 kommentarer:

  1. Break a leg. Så säger man, eller hur? Tänker på dig gumman. Hoppas vi hinner höras senare idag. Thomas hälsar också. Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kände dig glad i magen idag. Efteråt. Du är jätte modig.

    SvaraRadera