torsdag 2 december 2010

ont det gör ont

Inatt drömde jag en fin dröm. Jag vaknade och min förbaskade tand var borta. Hade ramlat ut i sömnen och låg på kudden brevid mig. Inget ont, inget blod, bara ett nice, smärtfritt tomrum där tanden suttit.

Icke.

Istället, när jag vaknade på riktigt (eller, jag ska säga, när jag vaknade på riktigt för tusende gången) gjorde det riktigt jäkla ont. Man inser inte hur mycket sugkraft man använder för att dricka vatten, eller för all del äta gröt. Aj, aj, aj, det känns som om man ska suga ut tanden och all dens innehåll. Vilket i mitt fall bara skulle vara tanden. För min tandläkare tömde min tand igår, och fyllde igen med nåt gojs. På lördag, innan Therese och David kommer, då ska jag dit igen och trycka i en riktig fyllning. Det blir mitt femte besök på två månader. Jag tror inte att den här tandläkarn får fixa nåt mer i min mun.

Det händer inte ofta, men idag är det väl förtjänt med en svordom;

Aj som fan!

2 kommentarer:

  1. Snälla! Gå till en annan tandläkare, det verkar inte bra det där. Puss från mamma.

    SvaraRadera
  2. Det är nog dags för ett könsord......Snopp, kanske

    Ha det bäst
    Mammas BF

    SvaraRadera