måndag 5 juli 2010

om två lördagar

Förra helgen var det apvarmt. Sådär lite jobbigt nästan. Så, grabbarna bestämde sig för att gå till Homebase och köpa en pool. Mycket bra idé, tyckte både vi och alla grannar.


Så vi satt i stekande sol i kallvatten-bubbelpool och drack alkosaft och myste. Himla trevligt, måste jag säga.


Den här helgen begav vi oss till Embankment, för att som så många andra gånger, dricka öl på en båt med utsikt över Big Ben och London Eye.
Min karl tyckte att jag var snygg. Det tyckte jag också, bannemig.

En nära vän till Chris familj är i stan och hälsar på sin dotter, så vi åt lunch, skrattade och pratade och skvallrade tills det inte alls var lunchtid längre. Då gick vi till en Sydafrikansk pub, drack Sydafrikans cider och älsko sjöng tillochmed Zlatan-låten för den svenska bartendern.
Himla fin dag, himla fina helger. Det är juli nu, mina vänner. Passa på att njuta.

1 kommentar: